مدیرعامل انجمن چارسوق کویر اردکان، گفت: مراسم اختتاميه دوره هاي اردكانشناسي هر سال، با حضور يكي از چهره هاي فرهيختۀ علمي و فرهنگي کشور برگزار مي شود تا محفلي براي تاكيد بر اهمّيت هر چه بيشتر شناسایی و شناساندن مواریث تاريخي، فرهنگي و هويّتي اين سرزمين در قالب دوره هایآموزشی اردکان شناسی باشد. از جمله سخنرانان ويژۀ اين مراسم در سالهاي قبل ميتوان به دكتر رضا داوري اردكاني، دكتر محمد علي اسلامي ندوشن ودكتر علي اكبر ولايتي اشاره نمود.

محمّد پور روستائی اردکانی گفت: اين بار نيز اعضاء انجمن چارسوق كويراردكان تصميم گرفته اند تا همزمان با 16 مهر و هشتاد و نهمین زاد روز استاد فقید ايرج افشار، اختتاميۀ هفتمين دوره اردكان شناسي را با حضوراستاد نامدار ایران زمین، دکتر محّمد حسین پاپلی یزدی، كه از چهره هاي برجسته علمي و فرهنگي ملّي و از مفاخر استان یزد به شمار مي رود، برگزار کنند.

وی همچنین در باب معرفی سخنران ویژۀ این مراسم گفت: دکتر پاپلی یزدی از جغرافی دانان برجسته کشور و استاد بازنشستۀ دانشگاه های تهران و مشهد است که صاحب ده ها عنوان تالیف در این حوزه می باشد. استاد پاپلی یزدیهمچنین خالق کتاب پر تیراژ " شازده حمام " است که به بیان گوشه ای ازخاطرات تلخ و شیرین کودکی خود در یزد می پردازد و توانسته مخاطبان زیادیرا جلب نماید.

وی افزود: دوره های اردکان شناسی یکی از برنامه های سالانۀ انجمن چارسوق کویر است كه در تابستان گذشته، هفتمين دوره آن با حضور علاقمندان و پژوهشگران در موضوعات مختلف از جمله: تاريخ، فرهنگ عامه، معماري و بافتتاريخي، مفاخر و مشاهير، صنایع دستی و ... با موفقیت برگزار شد. 

پورروستائی اردکانی در پایان، اهدای لوح یادبود به اساتید و شرکت کنندگان در این دوره را از دیگر برنامه های این مراسم عنوان کرد و گفت: در این مراسم همچنین از تمبر یادبود اختتامیه هفتمین دوره اردکان شناسی هم رونمایی خواهد شد.

این مراسم پنج شنبه 17 مهر ماه از ساعت 17 الی 21 در تالار هنر مجتمع فرهنگی – هنری آیت الله خاتمی (ره) برگزار می گردد. در این مراسم علاوه بر محققان و علاقمندان، از مسئولین محترم شهرستان و استان هم دعوت به عمل آمده است.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا